نیک آهنگ کوثر هم تجربه اهمیت انتخاب فردی در زندگی اجتماعی و احترام به نظرات دیگران را از دیگر عوامل موثر در شکل گیری نوشته های خود و سایر وبلاگ نویس های این منطقه می داند.
کوثر در مصاحبه امروزش با بی بی سی
مردم از خوشی

می گويند مدرنيته شهری است زيبا که در آن همه باهم مهربانند. می گويند فرهنگ ما در راه است...دارد از سنت دل می کند و پيش به سوی آرمان شهر می رود.

من می گويم که نخواستم...می شود برگشت به همان سنت؟ لااقل منِ زن، در سنت به خاطر موجود جنسی بودن و جنسيت داشتن مورد سرزنش قرار نمی گرفتم.

عصبانی ام و خنده ام هم گرفته است. به خاطر مطالب ضد زن نيک آهنگ در کلاغستون [ + +در وبلاگ مهدی جامی انتقاد کوچکی نوشتم که طنزی که تمام فلسفه اش بر ضديت با زن است ارزش زيبايی شناسی اش کجاست؟

نقد مودبانه ام را جوابش را در وبلاگ نيک آهنگگرفتم. گفته بود حواستان را جمع کنيد. تهديد کرده بود. گفته بود آنها که ما را نقد کرده اند يا هموسکچوالند يا بای سکچوالند و يا دوستان همو و بای دارند.

اولين بار نيست که نيک آهنگ ضديتش را با فراهنجار ها اعلام می کند. من خودم بارها زبانش را اینجا به نقد کشيدم. این بار اما...این بار خود من را می گفت. بنده خدا دوستان بای سکشوال و هموسکشوالم که هميشه از دست نيک آهنگ جز جگر می کشند. سانسور که فقط جمهوری اسلامی نمی کند....این آقا خودش نماد فرهنگی سانسور است. این شخصيت فرهنگی وجدان بشريت است. مردم را تهديد می کند که به پدر مادرتان می گويم که "کون می دهيد." نماينده امر به معروف و نهی از منکر وبلاگستان است، آقا. آنوقت من به خاطر نقد مودبانه ام چه جواب می گيرم؟آقای نيک آهنگ کوثر تشريف می آورد در چت روم به من می گويد:

"تو طرفدار زن نیستی
تو طرفدار فساد زنی
. و من هم اونجا مقابل تو هستم
تو طرفدار بی اخلاقی و هرزه گی هست
امشب با ین بودن، فردا شب با دیگری بودن"

بعد هم من را تهديد می کند که:
"از بابات می پپرسم مثلا به نظر شما نازلی هر شب هر جا باشه، فساده یا نشان دهنده تربیت خانوادگی"

راستی در این فرهنگ به سمت مدرنيته ما چگونه شخصيت ها فرهنگی می شوند؟ این چيزی است که از مهدی جامی پرسيدم. به او نوشتم:

"تمام موقعيت نيک آهنگ به عنوان يک ژورناليست و هنرمند بر تهديد و مظلوم نمايی بنا شده است. من نمی توانم اجازه دهم که ایشان به راحتی با این روش "شعبان بی مخی" با تهديد کردن بر اساس جنسيت من، منافع کاری خود را پيش ببرد. مخصوصاً اینکه شغل شريف ایشان فرهنگ سازی است. دوستی که امروز با او حرف می زدم گفت:"اگر الان کاری نکنيد، فردا که با همين روش وزير فرهنگ شد شما مسئوليد. راست هم می گويد.

آق مهدی سيبستان عزيز. همکار شما کارش تهديد ديگران است. دوستان مشترکی داريم که از بیم اینکه مسائل خصوصی جنسی شان را با خانواده هايشان در ميان نگذارد به او باج می دهند. من هم که اصولاً بی کله ام و هميشه در مقابلش ایستاده ام، امروز ملاحظات راديو شما را دارم. من نمی دانم کجای دنيا فرهنگ سازان بعد از نقد يقه منتقد را می گيرند و تهديدش می کنند! به هر حال من هم آنقدر ها که می نمايم پوستم کلفت نيست و این چند روز صادقانه بگويم از این بيداد مردان بی مرام در فرهنگ مان حسابی مايوس شده ام و افسرده."

مهدی با من همدردی کرد. اما آقای جامی آيا همدردی کافی است؟ آيا شما می خواهيد به چنين افرادی با چنين تفکرات ارتجاعی تريبون بدهيد برای فرهنگ سازی برای همان مدرنيته که خودتان آرزويش را داريد؟

--------------
این هم کل مکالمه من و نيک آهنگ کوثر محض ایجاد شفافيت فقط دو اسم را سانسور کرده ام چون مطمئنم که نمی خواهند اسمشان اینجا بيايد. يکی هم غلط تايپی خودم را عوض کردم ولی عين لغت عوض نشده


9:38 PM
Nikahang: به به آبجی سیبیل، راستی چقدر من حس می کنم @@@@ و ### با تو فرکانسشون همراهه loool
me: what?
Nikahang: بخصوص در این موضع گیری امروز صبحت
هه هه هه هه
9:39 PM
me: @@@@thinks the same as I do?
well baby
Nikahang: نخیر
me: I won't tolarate what you are doin
Nikahang: حس می کنم داری به جفتشون حال میدی
me: I will not have tolarated it if you were in fucking CNN
Nikahang: ایرادی نداره
9:40 PM
حسادت که شاخ و دم نداره
me: want me to forward you the letters I send to media?
Nikahang: چرا که نه؟
me: Nikan jaan
amgeh bacheh im
azizam
Nikahang: من که میدونم تو پشت فکرت چیه
me: man moghiyat vojoodim be to basteh ast
9:41 PM
harvaght to bekhay in afkaar zed zaneto eshaaeh bedi
I will be there baby
Nikahang: من که تو رو می شناسم
تو طرفدار زن نیستی
me: and I will do anything in my power to make a point
well daari monharef mishi
ageh mano khoob beshnaasi midooni
Nikahang: تو طرفدار فساد زنی
و من هم اونجا مقابل تو هستم
me: keh man adam-e principle daari ham
9:42 PM
fesaad zan?
what is that?
Nikahang: تو طرفدار بی اخلاقی و هرزه گی هستی
me: please elaborate
Nikahang: امشب با ین بودن، فردا شب با دیگری بودن
me: please elaborate even more
Nikahang: و به هیچ چیز پایبند نبودن
me: elaborate even more
Nikahang: همین کافیه برای تو
me: can I publish this?
9:43 PM
this convesation?>
Nikahang: نه
me: na?
chera?
Nikahang: چون مکالمه است
me: mageh in eteghad-e to nist
I will consider it a Mosahebeh
Nikahang: چرا، ولی وقتی پخته شد کتبی اش می کنم
me: well
I kindda like to go first on this one
I will publish this
9:44 PM
I will publish it
Nikahang: بدون اجازه من؟
باشه
me: yes
mageh inhaa eteghaad to nist
?
mageh to motaghed nisti keh man
mikhaam fesaad ijaad konam
?
Nikahang: من اگر بخوام اعتقادمو بنویسم، کاملش می کنم و می نویسم
me: baasheh
man minevisam
keh nikahang kowsaer
emrooz oomadeh be man migeh
9:45 PM
Nikahang: پس تو هم قبول داری که دنبال این کار هستی؟
me: to az ghomaash kasani hasti keh mikhan zan haa ro fased konan
na
Nikahang : چرا
me: taa fesaad chi baasheh
man keh be jendegim eftekhaar mikonam
Nikahang : فساد از نظر خونواده تو چی هست؟
me: I even call myself a jendeh
nikan this in lovely
I will love to continue this
Nikahang: از بابات می پپرسم مثلا به نظر شما نازلی هر شب هر جا باشه، فساده یا نشان دهنده تربیت خانوادگی
9:46 PM
me : please do
I will dare you
Nikahang: مثلا بابات میگه چی؟
me: to write abouit this now
allan
bara babay-e man lotfan yek nameh sar goshaadeh benevis
Nikahang: اتفاقا من اصلا قصد کار غیر پخته کردن ندارم
اصلا
me : na kahhesh mikonam
chon ageh yo nakoni
man hamin allan inkaro mikonam
yani yek naameh sar goshaadeh be babam minevisam
9:47 PM
migam
babay-e azizam
Nikahang : اگر می خوای از عصبانیت کاری کنی، ایرادی نداره
me: in eyn vaghiyat ast
nikahang kowsar
cartoonist mohtaram
allan rooyeh chat az man porsidand
keh too agar babat bedooneh jendeh yi chi fekr mikoneh
nikan
listen
I have nothing to lose baby
man be kaari ke mikonam eteghaad daaram
9:48 PM
Nikahang: باشه
me: va chon tarsi ham nadaaram
I have nothing to lose
Nikahang: من هم به کاری که می کنم اعتقاد دارم
me: yek omr
Nikahang: ولی روش خودمو دارم
me: sonat maa
baes shodeh
keh mardhaa hamin kari keh to mikoni ro baa zan haa bokonan
be tarsoonaneshoon
az fesaad
az fahshaa
9:49 PM
beheshoon label bezanan
jensiyatoon to naboood konan
well
Nikahang: ایرادی نداره، تو از کار خودت دفاع کن
me: man na muslamoonam
na be in kos o shera eteghad daaram
Nikahang: خیلی هم خوبه
me: pas nikan jaan
man jendh am
ageh to mikhaahi
man har shab beh yek nafar midam
chon amelyat daaram
va badan-e khodam-e
9:50 PM
va na be babam marbooteh
na beh to
Nikahang: کاملا قبول
me: va behesh eftekhaar ham mikonam
haala goosh kon
Nikahang: خیلی هم خوب
me: man
bara in eteghaadam
hazineh daadam
va hamchin ham nist
ke azro hava be in natijeh resideh baasham
keh jendegi be dard zan haa mikhoreh
Nikahang: خیلی هم خوب
9:51 PM
me: in chizi keh to behesh migi jendegi
yeki digeh behesh migeh sexual revolution
and trust
ma
me ageh nabaasheh
hamoon Angelina Julie
keh baahash jagh mizni
emrooz to TV nabood
9:52 PM
Nikahang: کجا رفتی؟
me: hamin jaam
harfam tamoom shod
migam be to
Nikahang: خسته ناشی
me: agar to fekr mikoni
keh mitooni
to resaaneh omoomi
ahrchi eshghet bekeshi begi
billakh
9:53 PM
chon bandeh ham injaa mitoonam az ghodrat-e naghdam
estefaadhe konam
Nikahang: تو اولا تا روز دهم نمی تونی بفهمی برنامه من چیه
برای مهدی فرستادم
ولی اون احتمالا اعلام نخواهد کرد
چون ممکنه اعلام کنی
9:54 PM
بهت نمی گم
me: man nemikham bedoonam aziz
bara man hamin chiz haayi keh taa haalaa neveshti zang-e khatareh
Nikahang: چون فقط دنبال بهانه خودتی
me: aziz jaan
Nikahang: نفهمیدی
هنوز نفهمیدی
me: to bayad taa emrooz fahmideh baashi
Nikahang: نفهمیدی
me: ke man hadafam in keh alaki maskhareh baazi dar biyaaram nist
to matnet zed zan bood
va
9:55 PM
in matno ageh abdee kalantari ham chaap mikard
man moatarez boodam
Nikahang: تو هنوز برنامه یک ماهه رو گوش ندادی
me: rabti nadareh nikan jan
Nikahang: وقتی دوره آزمایشی تموم شد می فهمی
چرا
me : chizi keh taa allan dorost kardi
besiyaar bimazeh bood
tanzi keh
Nikahang: چون یک فرایند پشتش هست که تو هنوز نمی دونی
me: ghodrat ro be chalesh nakesheh
Nikahang: در هر حال
me: va zaef kos baasheh
Nikahang: تو به کاری که اعتقاد داری عمل کن
me: hich faaydeh yi nadaareh
9:56 PM
motmaenan
Nikahang: و خوشحالم که خبر نداری
همین
خدا حافظ
me: o.k
bye
Nikahang: باید برم سر کار
me: o.k
man inhaa ro baa ejzaaeh chap mikonam
chon aaliyeh