ديشب این ایميل خاک تو سر جايی که براش کار ميکنم خراب شده بود و من هم بايد کلی نامه برقی مهم ميفرستادم. خلاصه تا کله سحر طول کشيد تا درست شه. در این ميان بنده نشستم مراسم سوراخ سپاری (خاکی فکر کنم در کار نباشه!) پوپ رو نگاه کردم. بعد هم چون بلاگر خراب بود نتونستم چاپش کنم...مزخرف زياد نوشتم حوصله نداشتيد نخونيد
------------------------------------

تلويزيون داره الان تشييع جنازه پوپ رو نشون ميده، آقا- خاتمی يک عينک آفتابی ديزاينر زده و خلاصه با خنده هميشگی همه عربها رو بوس کرد. با اسما خانم زن بشار اسد کلی خوش و بش کرد بعد هم رفت سراغ يک خانم خوشگل ديگر. همه زنهايی که در مراسم مس سوگواری پوپ شرکت کردن يک جورهايی يک لچکی-توری روی سرهاشون دارند و در نتيجه همه با حجاب هستند. خلاصه خيال خاتمی راحته و داره کلی این ور اون ور رو نگاه ميکنه. در ضمن این شبکه گلوبال که خيلی دست راستی و يهودی اند کلی دوربين رو گرفته بودن رو خاتمی. فکر کنم خاتمی از بقيه دولتمردان بيشتر کاورج گرفت. ظاهرا خاتمی با ريس جمهور اسراييل هم دست داده که من نديدم.
نه به اون قايم شدنش در دستشويی سازمان ملل نه این دست دادنش با اسرائیلی ها. من بودم دست کلينتون رو ترجيح میدادم. این يارو مجری گلوبال خيلی هيجان داره و ميگه اینها با خاطر پوپ اختلافات رو کنار گذاشتن
الان تصميم گرفتم که باقی تشيع جنازه رو بلاگم. خيلی خوابم مياد ولی همه عمرم عاشق موسيقی کليسايی بودم (گاسپل)، ميخواهم بيدار بمونم گوش کنم. يک باد عجيب غريبی مياد در رم که نگو. انجيلی که رو تابوت پوپ گذاشتن که بايد قانوناً باز بمونه هرزگاهی بسته ميشه. این کاردينال هایی که برای ادای احترام ميان همگی رنگ قرمز پوشيدن. رنگ قرمز نشانه شهادت هست. اصولا رنگ بنفش، سياه، سفید و قرمز برای کاتوليک ها رنگ عزاست. رنگ قرمز مال شهداست، نميدونم چرا قرمز پوشيدن...این پوپ که شهيد نشده! خدا انگار با مردان خدا نیست...این باد ناجوره! دم دستگاه این کاردنال ها رو باد داره ميبره. در ضمن تابوت فعلی پوپ بسيار ساده است و از چوب سرو ساخته شده، خيلی خوش رنگه... روی تابوت صليب ماری که صليب مخصوص پوپ بوده حک شده. کاتوليک ها هم مثل مادر بزرگم که هميشه دست به دامن حضرت عباس بود، معمولا دست به دامن يک نفر از افراد مقدس ميشوند. جان پول دوم هم عشق مریم باکره بوده. از بچگی مادرش رو از دست داده و تقريبا مطمئن بوده که مريم باکره هما جا هواشو داره. وقتی هم در سال 81 ک.گ.ب يک تفنگدار استخدام کرد و پوپ را ترور کردند، پوپ معجزه زنده موندنش را به گردن مريم باکره انداخت. برای همين هم صليب مورد علاقه اش صليب مريم باکره است
این بوش هم اومده. خيلی خنگه کتاب برنامه را گذاشته کنار. فکر نکنم بلد باشه سرودهای مذهبی رو به لاتين بخونه. بوش از طرفداران کليسای متوديست هست. رابطه بوش با پوپ خيلی خوب نبود. بعد از ماجرای زندان ابوغريب پوپ کلی بوش را سرزنش کرد. پوپ هم آدم خيلی صلح جويی بود و خلاصه در اعتراض به جنگ چند بار به بوش تذکر داد. خلاصه پارسال برای پاچه خواری بوش مدال آزادی رياست جمهوری آمريکا رو به پوپ اهدا کرد. این همون مدالی هست که آمريکا به مادر ترزا نيز داد. ولی کلا پوپ بوش روی خيلی مسايل همچون تحقيقات روی سلول های پايه، سقط جنين، و اهمييت دين مسيح در زندگی مدرن باهم موافق بودند
با وجودی که آدم بی دينی هستم عاشق کليسا رفتنم، خيلی احساس خوبی داره. به نظر من موسيقی کليسا خيلی باعث پر طرفداری دين مسيح شده. موسيقی سوگواری گاسپل خيلی زيباست. خوشحالم که بيدار موندم. غير از موسيقی- کليساها محيط های جالبی هستند که خيلی از مردم برای دختر بازی -پسر بازی ميرند. خيلی ها هم همون جا باهم آشنا ميشن و ازدواج ميکنند، کليسا کاتوليک سکس قبل از ازدواج رو قبول نميکنه ولی تا دلت ميخواد ميتونی با جنس مورد علاقه لاس بزني. کليسا های ديگری هم هستند مانند کليسای متحده (يوتنيتد) که همجنسگرايی رو قبول دارند و حتی کشيش های همجسگرا دارند. زنهای کاتوليک نميتوانن کشيک شوند. این مهم رو خدا پوپ بارها تاييد کرده که خدا زن ها را لايق ميدونه ولی لطفا زنهای کاتوليک بيخيال کارهای مردانه ای چون کشيش شدن وکاردينال شدن و غيره شوند. معمولا هم بحث –منطقی بحث کتاب اجتماعی ایران هست که زنها احساساتی اند و منطق ندارند بهتره کارهای کليدی به اونها تعلق نگيره. این پندارم که ديگه اصلا خوشتيپ نيست ظاهرا با جان پول دوم موافق هست. بسياری از کليسا ها به زنها اجازه ميدهند که مراتب مذهبی را پا به پای مردان طی کنند
در ضمن این تابوت پوپ را گذاشتن روی گل وسط يک فرش که فکر کنم فرشش ایرانی هست. نقشش برام آشنا نيست. اگه کسی شناخت این نقش فرش رو بعدن برام پيغام بگذاريد
نميدونم هرج و مرج مراسم شادمانی و عزای ما بهتره يا مراسم مرتب منظم اینها. يک جورهايی هردوش خوبه. نميدونم چرا عروسی های شلوغ اعصاب خورد کن خودمون رو به مراسم منظم کليسايی ترجيح ميدم ولی فکر کنم مراسم عزا مرتب باشه بهتره. مرگ خيلی پديده عجيبیه من هنوز باهاش کنار نيومدم، ولی ترجييح ميدم با آرامش و نظم همراه باشه. هنوزم که هنوز وقتی تشيع جنازه آيت الّله خمينی يادم مياد عصبانی ميشم. به نظرم آدمی به اهميت آيت الّله خمينی با اون همه کاريزما ليقات تشيع جنازه آرام و مرتبی داشت. مردان خداوند... عجيب هست! هنوزم که هنوزه از آوردن نام آيت الّله خمينی ميترسم. این اسم برام خيلی تابو شده، هميشه در بکار بردنش محتاتم و ميترسم. خيلی از دوستانم با عشق ميگن امام خمينی. داشتم فکر ميکردم کاش ميشد يک تاريخ نگار سکولار مثل عباس ميلانی زندگی نامه امام رو مينوشت. فکر کنم اونم از ترس این کار رو نکنه.. از پوپ به کجا رسيدم
برنامه ای که الان داره بر روی تابوت پوپ اجرا ميشه مس در فضای آزاد هست. اصولا مس يک سری تشريفات مذهبی شامل خواندن سرود، دعا ، نصيحت و غيره هست که مستحب هست به جماعت برگزار بشه. مس برای همه مراسم مذهبی به کار ميره شامل عروسی، تولد مسيح، و يکشبه پاک. مس عزا که قبلا بهش رکوييم می گفتند و این رکوييم هايی هم که موتزارت و وردی نوشتن هم همينه. اصولا ولی رکوييم های آهنگساز های ناب رو در کليسا پخش نميکنن که هيچ از بس این کاتوليک ها قربون خودشون ميرن اسم مس عزا رو از رکوييم به يک مشت اسامی عجيب غريب تغيير دادند. بالاخره رفتن به مدرسه کاتوليک يک جا به درد من خورد
من این يکی رو ديگه نمی دونستم ولی پوپ سه عدد تابوت داره. اولی از چوب سرو هست و نشانه تواضع جناب پوپ هست. دومی از روی هست و سومی از بلوط. با بدن پوپ در تابوت اول يک مشت سکه و مدال سمبليک هم دفن ميشه. مردم لهستان درخواست کرده بودند که خاک لهستان هم با پوپ دفن بشه که مثل اینکه مسؤلين قبول نکردند. این کاتوليک ها خيلی در کار حفاظت از بدن پوپ ها و جلوگيری از پوسيدگی بدن هستند. پوپ قبلی رو چند سال پيش از قبر کشيدن بيرون و کلی سلام صلوات فرستادن که ماشا الّله اصلا بدن پوپ پوسيده نشده و خلاصه این رو هم گذاشتن به حساب تقدس پوپ و همراهی خداوند. این کاتوليک ها به هر بهانه ای ميخواهند تعداد مقدسين اوليأ شان رو بالا ببرند. فقط وقتی نوبت مادر ترزا بدبخت شد، همين جان پول آقا خدا بيامرز کردش يکی مونده به سينت. خيلی از کاتوليک ها معتقدن که مادر ترزا زندگی مقدس و سينت گونه داشته ولی آقا جان پول گفتند نه هنوز
ديگه دارم از خواب ميمرم و این مراسم هم داره تموم ميشه. راستی این لاگيدن مستقيم چه حالی ميده. برای آدم پر حرفی مثل من خيلی خوبه چون انگار با دوستات نشستی داری تلوزيون ميبينی و يک دم ور ميزنی

َ