اگر این آقايان قوه قضاييه، اطلاعات ، ناجا و مرتضوی و امثالهم اذهان عمومی در غرب اینقدر به تخمشان هست که عکس آفتابه در دهان اوباش را خودشان فوری در سرار جهان پخش می کنند که ديگر چرا دلارام علی را به دو سال و ده ماه زندان بدون تعليق همراه با ده ضربه شلاق محکوم می کنند؟ من و چند نفر ديگر از بچه های کمپين يک مليون امضا بر این باوريم که این حکم وحشتناک ريشه در عکس های کتک خوردن دلارام دارد و يک جور هايی دلارام مشمول همان وضعيت احمد باطبی شده است. اول کتک می زنند بعد عکسش پخش می شود بعد طرف را می اندازند سه سال در زندان که چرا در عکسی بودی که ما کتکت می زديم. باقی اش را از الناز کپی می کنم:


تغییر برای برابری: در پی احضار دلارام علی به دادگاه، او روز دوشنبه 11 تیرماه 1386در شعبه 15 دادگاه حاضر و دلیل احضارش را جویا شد. اما در آن‌جا حکم‌ش به او ابلاغ و تنها به او اجازه داده شد که از روی حکم رونوشت بردارد .

دلارام علي، فعال اجتماعی امور زنان و دانشجویی و از اعضای کمپین یک میلیون امضاء، به دليل شرکت در تجمع مسالمت‌آميز 22 خرداد سال 85 در ميدان هفت تير تهران که در اعتراض به نقض حقوق زنان در قوانین برگزار شده بود، به دو سال و ده ماه حبس و ده ضربه شلاق بدون هيچ‌گونه تعليق، محکوم شد.

بر اساس حکم بدوي دادگاه انقلاب – شعبه 15 که رياست آن را قاضي صلواتي بر عهده دارد؛ ايشان به استناد مادتين 500، 610، و 618 قانون مجازات اسلامی، به اتهام فعاليت تبليغي عليه نظام به شش ماه حبس، به علتِ شرکت در تجمع 22خرداد به دو سال حبس و در مورد اخلال در نظم عمومي به چهارماه حبس و ده ضربه شلاق محکوم گرديد. صدور اين حکم در حالی است که در موارد مشابه، بر اساس همين اتهامات و با استناد به مواد قانوني فوق، احکام متفاوتی براي ساير پرونده‌ها در نظر گرفته شده است و اين مسئله نشان از عدم وحدت رويه قضايی در صدور احکام دارد.

در جاي ديگری از حکم صادره برای دلارام علی آمده است که بنا به گزارش سازمان اطلاعات استان تهران و ديگر شواهد و قرائن، بزهکاری ايشان احراز شده است. چنين برخوردي با فعاليت‌های مدنی که متاثر از نگاهي امنيتی و توطئه‌نگر است، نه تنها استقلال قوه قضائيه را زير سوال مي برد، بلکه ادعاهايی هم‌چون مردم‌سالاري و احترام به حقوق انساني و مدني را خدشه‌دار می‌کند. بعلاوه، عدم به رسميت شناختن اقدامات مدنی، که يک فعال اجتماعی را «بزهکار» خطاب کرده و وی را به تحمل «شلاق» محکوم می‌کند، متناقض‌ترين و به تبع آن نامشروع‌ترين جنبه چنين حکمی است.

پيش از اين، احکام ديگری براي ساير فعالان جنبش زنان صادر شده بود، که برخی از آن‌ها به قرار زير است:

1. فريبا داوودی مهاجر: سه سال حبس تعليقی و يک سال حبس تعزيری

2. نوشين احمدی خراسانی: سه سال حبس (دوسال و نیم تعلیق تا 5 سال و 6 ماه حبس تعزیری)

3. پروين اردلان: سه سال حبس (دوسال و نیم تعلیق تا 5 سال و 6 ماه حبس تعزیزی)

4. شهلا انتصاری: سه سال حبس (دوسال و نیم تعلیق تا 5 سال و 6 ماه حبس تعزیری)

5. سوسن طهماسبی: دو سال حبس (يك سال و نيم حبس تعليقی و شش ماه حبس تعزیری)

6. آزاده فرقانی : دو سال حبس تعليقی

7. بهاره هدایت : دو سال حبس تعلیقی

حکم مريم ضيا، نسیم سلطان‌بیگی و عالیه اقدام‌دوست نیز هنوز اعلام نشده است.

+ شیرین عبادی: صدور حکم سنگین برای دختری که می‌خواهد مانند یک انسان کامل در اجتماع و در قانون به حساب بیاید باعث تاسف و تعجب است