از خورشید کپ زدم...

وبلاگ خورشید مدام آپ دیت داره می کنه...

*** ساعت چهار صبح پریسا آپ دیت کرده که اعدام ده روز به تعویق افتاده. قرار شد خبر بده اگر لازم بود ما پول جمع کنیم.


** پریسا تا سه صبح وبلاگش رو آپ دیت کرده و ظاهرا با وجود حکم توقف اعدام، زندان گفته از توقف حکم خبر نداره و بچه ها نگران تکرار قضیه سنگسار بودن که حکم توقف سنگسار بوده ولی قاضی کار خودش رو کرده. آسیه و باقی جلوی زندان بودن. مهتاب کرامتی هم از یونیسف بوده. اگر احتیاجی به جمع کردن پول بود همینجا خبر می دم.


* خب مینو و مهیار عزیز خبر دادن که اعدام متوقف شده. به هر حال اگه نیاز به جمع کردن دیه بود خبر بدین. (خبر رو هم که دارین سه تا اعدامی دیگه امروز بوده. روزی چند نفر رو اعدام می کنن تو ایران جدا؟)

***


لطفا اگه خانوم ستوده و افرادی که پیگیر اعدام سینا هستن رو می شناسین و می شه حکم رو چند روز متوقف کرد و مشکل فقط پول دیه است، بهشون خبر بدین که ما خارج از ایران می تونیم پول جمع کنیم برای دیه سینا، با استفاده از پی پل، مثل دفعه پیش که برای مریم عابدی دیه جمع کردیم. فقط باید یک شماره حساب در ایران اعلام کنین و یک آدم معتمد در ایران که ایمیل هم داره حاضر شه پیگیرش تو ایران شه و یک سایت معتبر هم باشه که بعدن سندهای نقل و انتقال پول رو بذاریم آن لاین مردم ببینن.


یه همچین چیزایی راه حل داره به خدا (هرچند مقطعی) و آدم های عادی می تونن کمک کنن (مساله کل اعدام نیست که ندونیم چطوری می شه کامل لغو شه و بگیم از دست ما خارجه). کاش لااقل دو هفته زودتر خبر می دادین.


مرتبط:
- سينا پايمرد- كه در 16 سالگي مرتكب قتل شد- در آستانه اعدام است


گفت و گو با نسرین ستوده، وکیل سینا پایمرد، نوجوانی که قرار است سحرگاه فردا اعدام شود


***
توضیح واضحات: قبلا هم بحث این شده بود. اعدام باید به نظر من و خیلی ها لغو شه کلا و به نظر خیلی ها نه. ولی موردهایی مثل سینا و مریم عابدی موردهایی هست که ولی دم حاضره ببخشه و فقط طرف به خاطر نداشتن پول داره جونش رو از دست می ده. یعنی عملا یه موقعیتی می شه که با پول می شه جلوی اعدام طرف رو گرفت، و اونوقت به نظرم دیگه فارغ از اینکه چه تفکری داریم و اینکه چند نفر دیگه هم دارن اعدام می شن، واقعا جلوی این یکی رو باید بگیریم! آخه خودتون تصور کنین یکی چون پول نداره اعدام شه! در ضمن مانعی به اسم حکم قصاص هم که از ارکان این نظامه می تونه تو این جور موردا با پول از بین بره. در ضمن به نظرم موردهای اینطوری بهانه خوبی هستن برای اینکه گفتمان ضد اعدام یه مدتی در جریان باشه، با توجه به اینکه نمی شه تو مطبوعات ایران در مورد لغو اعدام نوشت.