زرشک


خدا مردم را عقل دهاد.
برای رفيق اورکاتی ام پيغام به زبان ترکی (يا به قول آيدا ترک-رشتی ای چون من ترکی ام خوب نيست) گذاشته ام، آمده ام می بينيم يک کله سياه آمده است برايم به پينگيليش پيغام گذاشته است که "پاينده ایران!"
پيش خودم گفتم "نمنه ديريسن سن!" رفتم در پروفايلش می بينيم در قسمت درباره خود نوشته است:

مذهب من آریائیست

خدای من ایران است

پیغمبر من کوروش کبیر است

امامان من داریوش کبیر, خشایارشاه, اردشیر,مازیار,*

انوشیروان عادل, بابک خرم دین و رضاشاه

امان زمان من کاوه آهنگر ست

روحانیان من مولوی, فردوسی, حافظ, سعدی و ابن سیناست

کتاب مقدس من شاهنامه ست

دستورات دین من بر روی لوحه کوروش کبیر نوشته شده است

اصول و فروع دین من لوحه حقوق بشر کوروش کبیر است

عاشورای من 18 خرداد و قادسیه است

شهدای من رستم فرخزاد, یزدگرد ست

پرچم من درفش کاویانی ست

یزید من خمینی ست

اورشلیم من مدائن و نقش جهان است

مراد من مولاناست

شمر من خلخالی ست

و شیطان من آخوند است

فرشتگان من زهرا کاظمی و اکبر محمدی ست

صلیب من فر و هر است

جهنم من جمهوری اسلامی ست

بهشت من آزادی ست

عید من مهرگان و نوروز است

محراب من قلب من است

دین من عشق و دانش است

ایمان من عقل و خرد ست

آینده من رنسانس ایرانیست

مرام من دموکراسی ست

خوی من سکولار و هخامنشیست

ذات من آریائیست

دوست من عدالت است

دشمن من ظلم و جهل است

ذکر من پاینده ایران ست

من ایرانیم من آریائی

بلند بلند برای عيال افاضات این حضرت می خواندم و تمام که شد گفتم: "برم براش پيغام بگذارم که فاک يو اند يور فاکينگ ایران سيکتر." عيال گفت بی خيال به جای این کار يک زنگ بزن به پليس راپورت بده که ما در اتريش يک نازی پيدا کرديم!
---------
به این وطن پرست واقعی يکی از شاهکار های حضرت امام اشکول را تقديم می کنم:

تمامي دنياي اطراف ما و موقعيتي که ما در آن داريم و خواص ظاهرا تصادفي آن با خويشتن ما ناسازگار است.
چند وقت پيش در يکي از خيابانهاي کرکوک که راه ميرفتم (موهايم را سبز رنگ کرده ام و عينک خالدار زده بودم و کسي مرا نميشناسيد) به دو جوان ايراني برخوردم که با ديدن من شروع کردند به فارسي مسخره کردن فرهنگ والاي ژاپني و اين که اين يارو هاراکيري متيريال رو داشته باش و اين گيشا هاي ژاپن رو از گوشه هاي گيشا مي‌برند و حتي «آقا مارک شلوارت پاناسونيکه يا توشيبا» که من هم مثلا نمي‌فهميدم. خلاصه بعد از مدتي براي سرگرمي موبايل رو در آوردم و شروع کردم به عربي حرف زدن که اينا فهميدن اي دل غافل من عرب هستم نه ژاپني و بلافاصله فحش و فضيحت بود که به انواع عرب بوزينه سرشت و دم سوسمار خور و عصر حجري ميگفتند و من هم خودم رو باز زدم به اون راه و زنگ زدم به خدا. خدا اين موبايل جديدش نشون ميده محل کسي رو که زنگ ميزنه و نمره اعمالشم ميافته. خدا بعد از هزار سال گوشي رو برداشت و با لهجه آفريقاي جنوبي گفت: «چي ميخواي عمو جون؟» که گفتم بيا دو کلمه با اين بندگان ناخلفت صحبت کن و به اين دو جوون ضد عرب که اسم يکيشون امير محمد علي و اسم ديگريشون زين الله بود رو کردم و به انگليسي با لهجه عربي گفتم که با شما کار دارند:



- بله،‌ امرتون .

- شما اهل کجا هستيد؟

- من ايراني هستم.

- بسيار عالي. پس چرا اينقدر به اين اعراب فحش ميديد؟

- اي بابا اينا يه مشت متحجر فاسد بي فرهنگ تنبل خنگ هستند.

- من الان زدم ژنتيک شما رو در بيارن. ميگه ۷۰ درصد عرب. ۲۰ درصد شتر نجاستخوار و ۱۰ درصد احمدي‌نژاد.

- اينا کشکه ما با عربا خيلي فرق داريم.

- ببخشيد مذهب شما که مثل عربا اسلامه.

- نه ما شيعه هستيم.

- ها.... ولي انگاري ۷۰ درصد زبانتون هم عربيه.

- اونو تازگي اين آخوندا کردن.

- آخوندا رو کي آورده؟

- يه مشت متحجر فاسد بي فرهنگ تنبل خنگ.

- خيلي ممنون از اطلاعاتتون.

- خواهش ميکنم.

گوشي رو پس گرفتم و از خدا تشکر کردم. ديدم که دو تا جوون دارند با ترس منو نگاه ميکنن. فهميدم که وقتي حواسم نبوده دم و شاخام زده بيرون و به ماهيت اصليم پي بردند و مجبور شدم هر دوشون رو بدم يک مين خاردار موقعي که ميرفتن خونه و با علاقه داستان اينکه شيطان هم عربه رو براي هم تعريف ميکردن، بترکونه.
------
*در ضمن کاما های برعکس هم مورد توجه قرار بگيرند...اینقدر در کتاب فارسی دبستان های ایران عزيزمان نگفتند که کاما در فارسی برعکس لاتين است چون ممکن است با "واو" اشتباه شود؟