ساده است...
به بهانه آزادی يک سرباز که توسط تروريست ها گروگان گرفته شده است (يا اگر ترجيح می دهيد توسط مبارزان دستگير شده است)، اسراييل اعضا يک دولت را که توسط مردم به شکل دمکراتیک انتخاب شده اند را دستگير کرده؛ وزارت کشور همان دولت؛ دفتر نخست وزيری؛ و يک مدرسه را بمب باران کرده است- دولت مستقل سوريه را تهديد به حمله هوايی کرده است؛ از هوا شبنامه پخش کرده است و غير نظاميان را تهديد کرده است اگر دستورات ارتش اسراييل را عيناً اجرا نکنند خسارت خواهند ديد؛ به دستور نخست وزير اسراييل در سطح غزه شبانه بمب های صوتی به کار گذاشته است تا که هيچ کس در غزه نخوابد؛ موشک به سمت غير نظاميان پرتاب کرده است؛ کودکان را کشته است؛ و نيروگاهی را که تنها منبع آب و برق هزاران خانواده در غزه بوده است را ويران کرده است.

پاراگراف بالا را سندی تولن روز دوشنبه قبل از حمله اسراييل به لبنان نوشته است. حزب الّله لبنان در يک اقدام احمقانه دو سرباز اسراييلی را دستگير کرده است که در پی آن لبنان امروز می سوزد. دو سرباز اسرايیلی در دست حزب الّله و امروز پنجاه غير نظامی در لبنان کشته شده اند. در همين رابطه عيال ما می نويسد:

"در واکنش به اسارت گرفته شدن سه نظامی اسرائیلی:از ششم جولای تا این لحظه هشتاد و پنج فلسطینی، در بین
آن ها سی و پنج کودک زیر سیزده سال، توسط رژیم اسرائیل به قتل رسیده اند. + از طرف دیگر ارتش اسرائیل لبنان را به محاصره ی کامل در آورده و علاوه بر بمباران فرودگاه بیروت با محاصره ی تمام بندرهای لبنانی رابطه ی این کشور را با جهان خارچ قطع کرده است.در بمباران سنگین لبنان تا به حال سی و پنج غیر نظامی لبنانی کشته شده اند. + اسرائیل اعلام کرده است هیچ نقطه ای در لبنان، حتا بیروت مصونیت نخواهد داشت. +در عین حال در حالی که دولت های فرانسه و روسیه اسرائیل را محکوم کرده اند + و کوفی عنان بدون قید شرط حمله به لبنان را محکوم کرده است + پرزیدنت بوش دوست داشتنی ما در آلمان اعلام کرد "اسرائیل حق دفاع از خود را دارد".

فلسطينی هايی که امروز در غزه در محاصره اسراييل اند روزی يک وعده غذا می خورند. زير نور شمع غذا می خورند و دنيا چشمانش را به وضعيت وخيم می بندند چرا که تحت عنوان تدابیر امنيتی، دنيا به این وضع عادت کرده است. 10،000 فلسطينی امروز در زندان های اسراييل بسر می برند; عده زيادی از آنها بدون تفهيم اتهام زندانی اند. از سال 2000، 4000 خانه در غزه و کرانه های غربی توسط اسراييل ويران شده است و هزاران هکتار از زمين های زيتون کاری با بولدوزر زير و رو شده اند. سه برار اسراييل غير نظامی فلسطينی جان خود را از دست داده اند، بيشتر آنها در عمليات های ضد تروريستی اسراییل. دنيا موجوديت انسان عرب را به رسميت نمی شناسد. زندگی يک عرب کمتر از زندگی يک اسراييلی ارزش دارد. این دردناک ترين فاجعه قرن کنونی است و ما به آن عادت کرده ایم. روشنفکران ما که سنگ هیومن رایتز را به سینه می زنند، به آن عادت کرده اند و تحت عنوان منافع ملی ایران به کل مساله فلسطين را به فراموشی سپرده اند. برای ما عادی شده است که تلوزيون را باز کنيم و زنان فلسطينی را ببنيم که بر سر می کوبند، جنازه ها را تماشا کنيم و بگوييم "که من نمی شناسمش!!"