دو نکته:
از اين ايرانيان کانادا بی عرضه تر و کاسب مسلک تر هيچ کس نيست. اين دولت جديد محافظه کار کانادا الان هرچی ايران سفير پيشنهاد می کند برای سفارت ايران در کانادا را رد صلاحيت می کنند. حالا ايران هم برای اينکه حال کانادا را بگيرد سفير کانادا را از ايران اخراج کرده است. شما بگوييد در اين ايميل ليست های ايرانيان کانادا اگر يک نفر خبر دار شود نخواهد شد.
بعد می نشينند شاکی که چرا کانادا به دانشجو های ايرانی ويزا نمی دهد و چرا با فک و فاميل های ما بد رفتاری می کنند. جمهوری اسلامی بد يا خوب اگر شما ايرانيان کانادايی با ايران در حال رفت و آمد و تجارت هستيد نمی توانيد کف پا را بگيرید بی تفاوت به اين طور بی عدالتی های دولت کانسروتيو کانادا بنشينيد. اينجا کلی مهاجر ايرانی کانادايی دارد که بايد از سرويس های سفارت ايران در اتاوا استفاده کنند. کدام يک از شما تا به حال نامه اعتراضی به نماينده تان در پارلمان فرستاده ايد! هرکی از ننه اش قهر می کند يک گيری به ايران می دهد! اين را هم اضافه کنم که بيشتر کسانی که در تورونتو به فکر جمع کردن ايرانی ها برای مشارکت سياسی بيشتر در مسائل کانادا هستند به شکلی ضديت شان با جمهوری اسلامی از نوع تبعيدی های آمريکايی است و می خواهند زبان ام لال اگر شد از اين طريق در سياست آينده ايران هم کاره اي شوند. مثلاً خيلی از اعضای پر پا قرص ايرانيان ليبرال پارتی از طرفداران حزب جمهوری خواهان و حزب مشروطه ايران هم هستند. در نتيجه عمده فعاليت های اين افراد برای بالارفتن در نظام سياسی کانادا برای داشتن قدرت بيشتر در تأثير گذاشتن روی سياست خارجه کانادا ست. پس اين سياستمداران ايرانی کانادایی به هيچ وجه دلشان برای رفت آمد شهروندان ايرانی کانادا به ايران نمی سوزد. تازه اين سياستمداران ايرانی که عمدتاً عضو ليبرال پارتی هستند بايد قاعدتا به رفتار های حزب مقابل شان يعنی حزب محافظه کار اعتراض کنند اما گويا جمهوری اسلامی دشمن بزرگتری است.

دوم اينکه آدم هايی مثل حسين درخشان خودمان که خيلی هم با هوش و ذکاوت به اين نتيجه رسيده اند که آمريکا به ايران هرگز حمله نخواهد کرد سخت در اشتباه اند. شما الان ببينيد اين خبری که امروز صبح همه جا مثل بمب پيچيد که بعله شورای اطلاعات ملی آمريکا گفته است ايران برنامه اتمی اش را چهار سال است متوقف کرده است و بنابراين تهديد نيست چطور عصرش تبديل شد به اينکه نه خير ايران همچنان قصد غنی سازی دارد!! در مورد عراق هم جنابان آقايان نيوکان های مشهور به گروه "پروژه برای آمريکای قرن جديد"، اطلاعات سيستم های اطلاعاتی برای حمله به عراق را به تخم مبارکشان هم نگرفتند.
خوب اين همچين هم بر خلاف رفتار کلی اين فلان فلان شده ها نبوده است. مثلاً پال ولفوويتز (جاکش اعظم) سال نود و دو برای جناب آقای ريچارد چينتی (که اون موقع وزير دفاع بوش اول بود) يک راپورت می نويسه که در اون راپورت پيشنهاد می کنه که سياست خارجی آمريکا در خاور ميانه بهتره طوری تنظيم بشود که از قدرت نظامی آمريکا برای مقابله با کشور هايی که توليد سلاح های کشتار جمعی می کنند استفاده شود حتی در مواردی که به طور مستقيم به منافع آمريکا مرتبط نيستند. دليل اين کار را جاکش اعظم جناب آقای ولفويتز ايجاد برتری بی رقابت جهانی برای آمريکا دانستند و اصرار هم داشتند که تنها راه استفاده مدام از نيروی نظامی برای پيشگيری از جنگ (بخوانيد جنگ های خيالی) است. اين هم انگليسی اش با ماخذ دقيق از يکی از ايميل هايی که به اين ايميل ليست ها فرستادم:

... in the 1992 commissioned writings of Paul Wolfowitz (a good friend of Iran and Iranians) for then secretary of defense Richard Cheney where he argued that that American military power can be used to punish the use of weapons of mass destruction even in conflicts that otherwise do not directly engage US interests" (Tyner, 2006, p.50). Further Wolfowitz suggested that "an unchallenged American Hegemony in the world" is needed and "pre-emptive military force can be used to maintain this position (ibid).


بنابراين توجه داشته باشيد که در سال نود و دو ولفوويتز نشسته است نحوه حمله به عراق و دلايل آن را از قبل تئوريزه کرده است. حالا هی سازمان های اطلاعاتی بگويند که صدام سلاح های کشتار جمعی ندارد!! مگر اينها آن موقع به به تخم شان بود که الان به تخم شان باشد. دير يا زود همين بساط عراق را برای ما هم خواب دیده اند، بايد ديد که چطور می شود از پس شان بر آمد که اين هم باز به روند مذاکرات و هزار چيز ديگر بستگی دارد...
بنابراين به رفيق بسيار باهوش و بعضی اوقات خنگ ام حسين جان درخشان که به اين نتيجه رسيده است اين جمهوری اسلامی حالا حالا ها در خدمت همه مان هست، بايد بگويم که بابا جان خيلی هم مطمئن نباش!
اوضاع برای مردم ايران وحشتناک خواهد بود و وحشتناک تر هم خواهد شد!
همين الان اش ببينيد دارند روزی چند نفر را در ايران دستگير می کنند...اينها همه اش نظرات لطف آمريکا به منطقه و فشار ها به اين لعنتی جمهوری اسلامی با تمام درز و سوراخ ها و لايه های مختلف اش است.
بنابراين آدم هايی مثل حسين که اين روز ها شديداً شخصيت تاريخ سازی شان گل کرده و هوس تاريخ سازی دارند بايد بداند و آگاه باشند که برای تاريخ سازی آدم بايد اول تاريخ را خوب بشناسد. نمی شود آدم به ساز احمدی نژاد برقصد و ساز کثافت های لجنی مثل ولفوويتز را در نظر نگيرد!

اگر تا حالا اين قسمت از فيلم رضا علامه زاده رو نديد...الان ببينيد که لااقل بدانيد که اين آقای موسويان چه تريپی داشتند وقتی به قول حسين در اوج دوران رفسنجانيست ها اينها مخالفانشان را در سطح دنيا ترور می کردند!



اين برای اون دسته از دوستان که دارند خودشون رو خفه می کنند که منافع رفسنجانی رو در آمريکا نگه دارند و ابله های سوخته اي مثل موسويان که می روند برای فاک فنا دادن احمدی نژاد دست به دامن انگليسی ها می شوند. از اون ور هم يادمون نره که فعلاً هم به خاطر عدم موفقيت جناب آقای احمدی نژاد در مبارزه با "فساد اجتماعی" خود دولت شده است عامل فساد اجتماعی و وقتی آدم با بسيج و سپاه رو هم می ريزد نمی تواند انتظار نداشته باشد که اوضاع نظامی نشود و به يادتان می آورم صحنه های حمله به اراذل و اوباش و فعالين اجتماعی و زنان و معلمان و کارگران شرکت واحد و حالا هم که دانشجو ها و کرد ها و .....
مقاله بسيار مهم آقای دکتر ايرج سيف در باب همين
واقعاً خدا به دکتر سيف عزيز عمر بده که باور بفرماييد که مقاله های به اين خوبی که ايشون می نويسند و اين طور مفت و مجانی در اختيار شما خوانندگان فارسی زبان قرار می دهند رو کلی بايد وقت و انرژی صرف کنند که بنويسند. شما ارزش اين کار را وقتی درک می کنيد که اگر ايشون همين وقت و زمان را فقط برای مقاله های انگليسی شون می گذاشتند می شد کلی کاپيتال در جيب ايشان. پس اين کارگری مفت و مجانی ايشان خيلی خيلی خيلی ارزشمند هست در حالی که بيشتر دانشمند های ايرانی به طور کلی ترجيح می دهند دنبال پول و پرستيج در محيط های آکادميک انگليسی زبان باشند.
اين رو صميمانه می گم که آقای دکتر سيف يکی از شخصيت های بسيار مورد احترام من است.
----------
وبلاگ امير هسته اي هم يک تحليل خوب در باب اين راپورت جديد که می گويد ايران چهار سال است دست به بمب سازی نزده است دارد.